Informatika, matematika, fizika

Iskolánk informatika-matematika-fizika munkaközösségében nyolc főállású, és négy óraadó tanár dolgozik. Nyolcan az informatikai tárgyak, négyen a matematika és fizika tantárgyak oktatásában vesznek részt.

Az informatika oktatása ma Magyarországon erősen átalakulóban van, hiszen a digitalizáció megköveteli a naprakész tudást. Ezáltal egyre hangsúlyosabbá válik a friss szakmai tudás szerepe. Ennek megfelelően kollegáink képzettsége sokszínű: jelen van a főiskolai/egyetemi szintű informatika tanári képzettség, főiskolai szintű alapokon nyugvó gyakorlati szaktudás, és vannak az informatikai ipar szakmai gyakorlatát mélyen ismerő, és naponta gyakorló szakemberek is – a Szakképzés 4.0 állami stratégiának megfelelően.

Barnáné Kiss Éva

végzettségek

okleveles informatika tanár, okleveles mozgóképkultúra- és médiaismeret-tanár (egyetem)

programtervező informatikus (főiskola)

számítástechnikai programozó (OKJ felsőfok)

munkakörök

informatika tanár

informatika-matematika-fizika munkaközösség-vezető

pedagógus minősítés

pedagógus I. (pedagógus II. folyamatban)

további feladatok

érettségi vizsgáztatás

ECDL vizsgaközpont vezető, ECDL vizsgabiztos

BECS adatkezelő

eddig tanított tantárgyak

informatika, programozás elmélet és gyakorlat, IT alapok elmélet és gyakorlat, programozási készségek fejlesztése, kompetencia erősítő ismeretek, adatbázis- és szoftverfejlesztés elmélet és gyakorlat, hálózat I. elmélet és gyakorlat, adatbáziskezelés elmélet és gyakorlat

Bucsányi Péter

végzettségek

mérnök informatikus (főiskola)

munkakörök

informatikai szakoktató

minősített CISCO oktató

pedagógus minősítés

pedagógus I.

további feladatok

érettségi vizsgáztatás

eddig tanított tantárgyak

informatika, IT alapok elmélet és gyakorlat, hálózat I. elmélet és gyakorlat, webfejlesztés elmélet és gyakorlat

Dovicsin Attila

 végzettségek

mérnök informatikus (főiskola)

munkakörök

rendszergazda

informatikai szakoktató

pedagógus minősítés

pedagógus I.

eddig tanított tantárgyak

informatika, IT alapok elmélet és gyakorlat, Linux ismeret elmélet és gyakorlat

Pásztoriné Pántya Erika

 végzettségek

mérnök-tanár (egyetem)

mérnök informatikus (főiskola)

munkakörök

informatika tanár

pedagógus minősítés

pedagógus II.

további feladatok

érettségi vizsgáztatás

OKJ szakmai vizsgáztatás

eddig tanított tantárgyak

informatika, programozás elmélet és gyakorlat, IT alapok elmélet és gyakorlat, adatbázis- és szoftverfejlesztés elmélet és gyakorlat, hálózat I. elmélet és gyakorlat, adatbáziskezelés elmélet és gyakorlat

Bodnár János

végzettségek

programozó matematikus (főiskola)

munkakörök

informatika szakoktató

szakmai tapasztalat az informatikai iparban

programozó: ipari folyamat-irányításban használt és ügyviteli szoftverek fejlesztése,

rendszergazda

eddig tanított tantárgyak

szoftverfejlesztés, programozás elmélet és gyakorlat, kompetencia erősítő ismeretek

Bodnárné Tóth Katalin

végzettségek

programozó matematikus (főiskola)

munkakörök

informatika szakoktató

szakmai tapasztalat az informatikai iparban

programozó: adóhivatal által használt szoftverek fejlesztése

adatbázis-kezelés

eddig tanított tantárgyak

programozás elmélet és gyakorlat

Kiss Tamás

végzettségek

informatikus mérnök (főiskola)

munkakörök

saját vállalkozásban telekommunikációs mérnöki feladatok

informatikai szakoktató

szakmai tapasztalat az informatikai iparban

kis és nagyvállalati rendszerek, és azok hálózatainak tervezése és kivitelezése

szerverek különböző platformokon történő telepítése, konfigurálása, és konszolidálása

hírközlési hálózatok tervezése és kivitelezése

közmű hálózatok üzemeltetői részére E-közmű rendszer felé történő nyilvántartás publikálása

közmű nyilvántartások E-közmű kompatibilis adatfeldolgozása

kis-, közép- és nagyvállalatok GDPR rendszerének kiépítésében és működtetésében való aktív részvétel

eddig tanított tantárgyak

Linux ismeretek elmélet és gyakorlat, hálózatok I. elmélet és gyakorlat, irodai szoftverek elmélet

Nagy Zoltán Attila

végzettségek

tanító (főiskola)

rendszerinformatikus (OKJ felsőfok)

munkakörök

informatika tanár

általános iskolai tanár (matematika, informatika)

felnőttképzésben informatika szakoktató

általános- és középiskolások ECDL vizsgafelkészítése

saját vállalkozásban: informatika oktatása, informatikai hálózatok kiépítése és felügyelete, rendszergazdai feladatok ellátása, informatikai eszközök kereskedelme

pedagógus minősítés

pedagógus I.

szakmai tapasztalat az informatikai iparban

kis- és középvállalati hálózati rendszerek tervezése, kiépítése, felügyelete

szerverek telepítése, konfigurálása és felügyelete

eddig tanított tantárgyak

informatika (általános iskola és középiskola), IT alapok elmélet és gyakorlat (középiskola), matematika (általános iskola), történelem (általános iskola), ének-zene (általános iskola), hon- és népismeret (általános iskola)

Dipold Lilla

végzettségek

matematika, angol nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár

munkakörök

matematika tanár, angol tanár

pedagógus minősítés

pedagógus I.

további feladatok

érettségi vizsgáztatás

eddig tanított tantárgyak

matematika, angol

Lakatos Tamás

végzettségek

matematika, fizika szakos középiskolai tanár

munkakörök

matematika tanár, fizika tanár

pedagógus minősítés

szakvizsgázott pedagógus, mesterpedagógus

további feladatok

mester tanári feladatok

érettségi vizsgáztatás

eddig tanított tantárgyak

matematika, angol

Szeghy József

végzettségek

matematika szakos középiskolai tanár

munkakörök

matematika tanár

pedagógus minősítés

pedagógus I.

további feladatok

érettségi vizsgáztatás

eddig tanított tantárgyak

matematika, pénzügyi és vállalkozói ismeretek

Velkey Géza

végzettségek

matematika, fizika szakos középiskolai tanár

munkakörök

matematika tanár, fizika tanár

pedagógus minősítés

pedagógus II.

további feladatok

érettségi vizsgáztatás

eddig tanított tantárgyak

matematika, fizika

Ilyenek vagyunk

Számítógép-termeink

5 számítógéptermünk van internetes eléréssel, ebből az egyik CISCO oktatóterem.

A számítógép-termekben korszerű számítógépek vannak, mindenhol használunk projektort is. A legrégebbi termünkben is csak pár évesek a gépek; a legújabb 20 asztali gépünket az idei tanév elején állítottuk munkába.

Kiket várunk informatika tagozatra?

Azokat, akiknek szüksége lesz jól használható szakmai ismeretekre, emellett reál- és humán műveltségre, angol nyelvtudásra, továbbtanulási lehetőségre.

Várjuk tehát azokat a jó szövegértési, matematikai, logikai készségekkel rendelkező tanulókat, akik az átlagosnál magasabb szinten szeretnének foglalkozni az informatikával.

Az informatika szakmacsoportban kiemelt szerepet kap a szakmai tárgyak oktatásában a szoftverfejlesztés, webfejlesztés, adatbázis-kezelés és a hálózati alkalmazások témaköre.

Nyelvi előkészítő tagozaton az első tanévben kiemelt óraszámban oktatjuk az angol nyelvet.

2020. őszétől az oktatás az informatikai ágazat új, technikumi programterve szerint folyik. A tanulók a 9-10. évfolyamon elsajátítják az ágazathoz tartozó szakmai alapismereteket. A 10. osztály végén minden tanuló ágazati alapvizsgát tesz. Előrehozott érettségi vizsga a 12. évfolyam végén magyarból, matematikából és történelemből tehető, 13. év végén pedig angol nyelvből és szakmai tantárgyból. Szakmai vizsgát minden tanuló a 13. év végén tehet.

Sikeres vizsga esetén OKJ 54 481 08 SZOFTVERFEJLESZTŐ ÉS –TESZTELŐ szakmai végzettséget szereznek. A szak elvégzésével a tanulók alkalmassá válnak szakmájukon belül önálló munkavégzésre, illetve szakirányú továbbtanulásra.

Szakmai programjaink

Igyekszünk befogadható mennyiségű, érdekes szakmai programot biztosítani a diákjainknak.

Ennek megfelelően alkalmanként meghívunk vendégeket: oktatókat, cégek képviselőit, akik a szakmában tevékenykednek, legyen az informatikai ipar, vagy a felsőoktatás.

Ezen felül évente néhányszor elutazunk mi is igény szerinti szakmai rendezvényekre; a honlapról követhetők ez eseményeink.

Szakmai továbbfejlődésünk, szakmai partnereink

Az informatika hatalmas léptekkel fejlődik, ezzel nekünk is lépést kell tartanunk. Ennek érdekében az informatika szakmacsoporton belül minden tanár szem előtt tartja a folyamatos szakmai fejlődését.

Ebben segítségünkre vannak partnereink:

InfoTanár Mentor Program

Így neveld az infósodat program

infoTanárium program

HTTP Alapítvány

Magyar Telecom Nyrt Legyél Te is informatikus! programja

NetAcademia Oktatóközpont

Cisco Hálózati Akadémia

Mimox KFT

Neumann János Számítógép-tudományi Társaság

Az idei tanévben a Microsoft támogatásával részt veszünk a Green Fox Academy által tartott webes technológiák, asztali alkalmazásfejlesztés, adatbázis-fejlesztés és backend, hálózati ismeretek kurzusokon.

Videók

 

Informatikai tagozat – bemutatkozó videó

Nagyjából két évente megújul a tananyag, amit oktatunk. Erre szükség is van, hiszen az informatikai iparnak mind a legújabb technológiákat ismerő munkaerőre van szükségük. Ebben a bemutatóban az látható, amit a legutóbbi kerettanterv szerint tanuló kilenc-tizedikesek tanultak. A következő tanévben a kilencedikesek részt vehetnek az új tantervnek megfelelő bemutatkozó videó elkészítésében.

 „Én ezt köszönöm” videó-sorozat

Hiszünk benne, hogy a középiskolai tanárok meghatározóak lehetnek a diákok előmenetelében. Az InfoTanár Mentor Program az Én ezt köszönöm videósorozatában hívja fel a figyelmet erre:

Tóth Mária, a DXC Technology Hungary szoftverfejlesztési igazgatója köszöni meg informatika tanárának, hogy felkeltette érdeklődését az IT terület iránt, és egyben elnézést is kér, hogy néha azért amőbázott órán a pad alatt. 🙂

Kiss Tibor, a Gloster Infokommunikációs Kft. ügyvezető igazgatója köszöni meg informatika tanárának, hogy megosztotta vele a mindenttudással kapcsolatos bölcsességét.

Jakab Roland, az Ericsson Magyarország regionális igazgatója meséli el, hogy diákkorában fizika tanára megengedte, hogy hazavigyen hétvégére egy bizonyos tárgyat, amely végül megpecsételte a sorsát.

Fóti Marcell, a Netacademia Oktatóközpont alapítója köszöni meg informatikatanárának, hogy elindította a pályán. Ő egy nagyon különleges személy, hiszen nem más, mint a saját édesanyja. Ennek köszönhetően ő akkor is tanulhatott már informatikát, amikor az még az órarendben sem volt. Amikor pedig az otthoni IBM-en nem futott a build, ő kedvére játszhatott rajta.

Dalos Ottó, a Cisco Systems Magyarország ügyvezető igazgatója elmondja, hogy mi lett volna, ha a szüleire hallgat pályaválasztáskor, és azt, hogy ki terelte őt az informatika felé, ki vette rá, hogy egyetemen tanuljon tovább.

További videók hamarosan várhatók.

Szakképzés 4.0

 

„MA KELL OKTATNUNK A JÖVŐT!”

„A szakképzés és felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája, a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira”

„Nemcsak a felsőoktatásban, hanem már a középiskolai oktatásban is erősíteni szeretnénk a fiatalok szakképzését, hogy a szakmájukat jól ismerő szakemberként mielőbb be tudjanak kapcsolódni a munkaerőpiacba, a vállalatok életébe. Az elindult kedvező demográfiai tendenciák folytatódása mellett el szeretnénk érni, hogy minden magyar fiatal úgy kerüljön ki az iskolarendszerből, hogy az alapkompetenciákon túl rendelkezzen olyan készségekkel, kompetenciákkal, amelyek megalapozzák a gazdaság által igényelt képzettség elsajátítását és az egész életen át tartó tanulást. A negyedik ipari forradalomban új munkakörök és foglalkozások jönnek létre, így természetesen az iskolában tanított tartalmaknak is folyamatosan meg kell újulni. Ez az átalakulás, ezek az elvárások nagy kihívást jelentenek a szakmai képzésünk számára. Mindezekért együttesen dolgoztuk ki a SZAKKÉPZÉS 4.0 stratégiát, ami szakképzés és felnőttképzés rendszerszintű megújítását és tovább fejlesztését határozza meg.”

Prof. Dr. Palkovics László

innovációs és technológiai miniszter

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Mi az, hogy szoftverfejlesztő?

  • más néven programozó
  • programokat, alkalmazásokat írunk asztali számítógépre, mobilra, tabletre
  • emellett érteni fogunk a weblapok készítéséhez
  • adatbázisokkal is tudunk dolgozni
  • számítógépet is tudunk szerelni
  • hálózatot is tudunk építeni
  • ismerni fogjuk a Linux operációs rendszert is, nem csak a Windowst

Mi az, hogy szoftvertesztelő?

  • nem válik élesen külön a szoftverfejlesztéstől
  • a kész programokat mindig profin kell tudni tesztelni is, hogy minél hibátlanabbul működjenek

És ha a végén nem akarok szoftverfejlesztő és -tesztelő lenni?

  • nem gond, hiszen nagyon sok mindenhez fogsz érteni
  • elmehetsz rendszergazdának,
  • hálózatépítő szakembernek,
  • webfejlesztőnek,
  • tesztelőnek
  • rengeteg egyéb informatikai munkahelyre
  • illetve bárhol elhelyezkedhetsz, ahol számítógépeket használnak

Hány évet kell itt tanulni?

  • Nálunk 5 (vagy nyelvisek: 6) évet, aztán 1 év szakmai képzés szintén itt. (Ez mindenhol így lesz.)
  • Ezután már elmehetsz dolgozni, de
  • mehetsz felsőoktatásba is, ahol kedvezményeket fogsz kapni, pl. rövidebb idő alatt végezheted el várhatóan a főiskolát.

Hány infós osztály fog indulni?

  • egy technikum (5 év)
  • és egy nyelvi előkészítős technikum (1+5 év)

Van-e felvételi?

  • nincs
  • az általános iskolai eredményeket nézzük

Hány fősek az infós osztályok?

  • változó, a jelentkezők számától is függ
  • max. 34

Milyen tantárgyak lesznek?

Lesznek közismereti tantárgyak: magyar, matematika, történelem, angol, fizika, természetismeret, testnevelés, művészetek

A szakmai tárgyak várhatóan ezek lesznek:

  • programozás alapok, programozás I. (Python nyelv)
  • IKT alapok
  • IKT projektmunka
  • IKT hálózatok
  • Programozás II. (Visual C# nyelv)
  • Hálózatok I.
  • Szakmai angol nyelv
  • Adatbáziskezelés
  • Programozás III.
  • Szoftvertesztelés
  • Backend programozás
  • Frontend programozás

Van-e nyári gyakorlat?

  • infós szakon jelenleg nincs

Miért szeretnek sokan a Szent-Györgyibe járni?

  • családias légkör
  • gyerekcentrikus pedagógusok
  • kulturált a környezet
  • rendesek a diáktársak
  • az infósok mellett vannak egészségügyis és tesis osztályok
  • sok érdekes program
  • közel van a buszpályaudvar
  • nincs nulladik óra
  • jól felszerelt konditerem
  • változatos sportprogramok
  • hangulatos diákszoba
  • iskolai büfé